ClickCease
  • Altijd up-to-date
  • Onafhankelijk, simpel en snel
  • Grootste aanbod van datingsites
  • 100% veilig
  • Top datingsite
    Parship

Klimaatverandering en milieu populair op Tinder

10-12-2019
Geen reacties

Wie er vanuit gaat dat singles tussen de 18 en 25 jaar alleen maar bezig zijn met uiterlijk vertoon heeft het volgens een recent rapport van Tinder aan het het verkeerde eind. Onderwerpen zoals klimaatverandering, gelijkheid en milieu komen namelijk heel veel langs op Tinder-profielen van jonge singles.

Het Year Swipe rapport 2019

Dit jaar brengt Tinder zijn Year Swipe rapport uit met speciale aandacht voor de generatie Z. In heel brede zin zijn dit jongeren tussen ongeveer 18 en 25 jaar. Deze jonge singles blijken met name in de Verenigde Staten maar ook in de rest van de wereld veel oog te hebben voor ideologische denkbeelden en saamhorigheid tijdens het daten. Vooral milieu en klimaatproblematiek is daarbij een regelmatig terugkerend onderwerp. In de VS blijkt daarnaast de wapenwetgeving singles te kunnen verbinden of juist afstoten. Veel singles maken namelijk al op hun datingprofiel bekend hoe ze denken over deze andere heikele onderwerpen.

Emoji's steeds populairder

Emoji's worden steeds vaker gebruikt op zowel de datingprofielen als in de persoonlijke berichtjes op Tinder. Grappig genoeg is de zogenaamde facepalm emoji daarbij aan een enorme opmars bezig. Met deze facepalm emoji kun je bijvoorbeeld uiting geven dat je iets een grote stommiteit vindt.  Het wordt tegenwoordig veel gebruikt om saamhorigheid te creëren omdat het laat zien dat je hetzelfde denkt over een bepaald onderwerp, zoals bijvoorbeeld klimaatverandering. Tot slot is het ook steeds belangrijker - wederom met name voor jongen van de Generatie Z - dat je echt bent op je profiel. Met Photoshop bewerkte profielfoto's kunnen voor de meeste singles echt niet meer, omdat ze liever zien hoe iemand in het dagelijks leven echt is in plaats van een gestileerd plaatje.

Wat is Generatie Z?

Generatie Z, ook wel Gen Z genoemd, zijn jongeren die rond het eind van de jaren '90 of in ongeveer het decennium daarna zijn geboren en nu dus tussen ongeveer 20 en 30 jaar oud zijn. Deze generatie vind het bestaan van het internet inmiddels vanzelfsprekend en weet goed om te gaan met sociale media en andere technologische noviteiten van de afgelopen jaren. Over het algemeen wordt er minder star gedacht door deze generatie over onderwerpen zoals seksuele voorkeur en geslacht. Ook hechten de jongeren ui de Generatie Z over het algemeen minder belang aan een vaste levensloop en hebben ze meer vrijheid. Ook interessant om te noemen is dat individualiteit en privacy minder belangrijk lijken te zijn dan voor eerdere generaties.

Reageer op deze blog


Velden met * zijn verplicht
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies. Dit doen wij om de website te laten functioneren en het gebruik van de website te analyseren. Door op ‘Akkoord’ te klikken of gebruik te maken van de website ga je akkoord met de plaatsing van de cookies. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina